پاسخگوی شما هستیم

02126644659

آدرس لابیاپلاستی

تهران خ شریعتی

مراقبت های پس از لابیاپلاستی

مقالات سایت لابیاپلاستی

تهران، خیابان شریعتی

09124339551

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 14

در این مطلب ابتدا در مورد علت بزرگی لابیا مینور خواهیم گفت تا بدانید به چه دلیل عمل لابیاپلاستی انجام می شود و در ادامه مراقبت های پس از لابیاپلاستی را بیان خواهیم کرد.

علت بزرگ‌ بودن لابیا مینور

پیش از بررسی دلایل بزرگ ‌بودن لابیای مینور، باید با اندازه طبیعی آن آشنا شوید. هیچ معیار مشخصی برای اندازه لابیا مینور وجود ندارد! این اندازه با توجه به شرایط جسمی، در هر فرد متفاوت است. در برخی مواقع ممکن است لابیا مینور چندان بزرگ به نظر نرسد، اما موجب آزار شخص شود. در چنین شرایطی نیز با استفاده از عمل لابیاپلاستی می‌توان به شخص کمک کرد. به‌طورکلی اصلی‌ترین دلایل بزرگ ‌بودن لابیا مینور به شرح زیر است:

  1. ژنتیک: یکی از مهم‌ترین دلایل بزرگ‌ بودن لابیا، ژنتیک است. برخی افراد از همان ابتدای تولد، لابیای بزرگ یا نامتقارنی دارند.
  2. افزایش سن: همانطور که پوست دست و صورت و دیگر نقاط بدن با افزایش سن، دچار پیری و چین ‌و چروک می‌شود، لابیا مینور نیز با افزایش سن دچار تغییراتی می‌شود. در برخی مواقع ممکن است افتادگی پوست این قسمت، باعث بزرگتر شدن آن شود.
  3. هورمون: اصلی‌ترین دلیل بزرگ ‌شدن لابیا، تغییرات هورمونی است. افزایش تولید هورمون‌های زنانه می‌توانند باعث بزرگ ‌شدن لابیا شوند. به‌طور مثال لابیا مینور در خانم‌های باردار بسیار بزرگ می‌شود و پس از زایمان به حالت طبیعی برمی‌گردد. همچنین ممکن است دخترهایی که به‌تازگی به سن بلوغ رسیده‌اند، شاهد رشد غیرطبیعی این عضو باشند. طبیعی است که در چنین حالتی نیازی به لابیاپلاستی نیست. همچنین باید خاطرنشان کرد که پس از پشت سر گذاشتن دوران یائسگی، اندازه لابیا به‌مرور زمان کوچک می‌شود که این امر به دلیل کاهش تولید هورمون‌های زنانه است.
  4. کاهش وزن: چنانچه تغییرات وزن ناگهانی داشته باشید، ممکن است با این مشکل روبرو شوید. برخی از افرادی که به شکل چشمگیری لاغر می‌شوند، پس از لاغری احساس می‌کنند که لابیای بزرگی دارند.
  1. زایمان طبیعی: انجام زایمان طبیعی بیش از ۳ تا ۴ مورد می‌تواند باعث افزایش سایز لابیا شود.
سایت لابیاپلاستی

نکات و مراقبت هایی که بعد از لابیاپلاستی باید انجام شود

1) اگر لابیاپلاستی با بیهوشی و در بیمارستان انجام شده باشد بهتر است بعد از چند ساعت مایعات فراوان مصرف کنید تا ماده بیهوشی زودتر از بدن خارج شود.

2) اگر لابیاپلاستی با بیهوشی انجام شده باشد بهتر است بعد از عمل و در هنگام راه رفتن همراه داشته باشید تا موقع بلند شدن و راه رفتن اولیه زمین نخورید.

3) تا 2 – 3 روز بعد از لابیاپلاستی معمولاً درد محل عمل وجود دارد که با خوردن مسکن می‌توان آن را کاهش داد درد بعد از عمل لابیاپلاستی غیر قابل تحمل نیست و با مسکن کاهش می یابد.

4) تورم بعد لابیاپلاستی وجود دارد که با کمپرس سرد روی ناحیه می‌توان آن را کاهش داد کمپرس سرد را می‌توان بعد از لابیاپلاستی و تا سه روز مکرراً انجام داد تا از مقدار تورم کاسته شود.

5) بعد جراحی لابیاپلاستی بهتر است دو روز از حمام کردن خودداری کرد بعد از دو روز می‌توان به صورت سرپایی دوش گرفت ولی مواظب باشید که ضربه ای روی بخیه ها ایجاد نکنید.

6) از رفتن به استخر و جکوزی تا بهبود کامل زخم خودداری کنید.

7) از آنتی بیوتیک خوراکی که پزشک تجویز می کند حتما استفاده کنید تا از احتمال عفونت زخم محل عمل جلوگیری شود.

8) محل زخم لابیاپلاستی را می‌توان با آب و صابون به صورت آهسته شستشو داد و محل را با سشوار خشک کرد.

9) فعالیت سنگین و ورزش سنگین بعد از انجام لابیاپلاستی حداقل تا یک ماه ممنوع است.

10) با خوردن غذاهای ملین و سبزیجات باید از یبوست و احتمال فشار آمدن به زخم جلوگیری کرد.

11) معمولا تا دو ماه بعد از جراحی لابیاپلاستی از رابطه جنسی خودداری نمایید.

12) تا زمانی که تورم ناحیه عمل وجود دارد از نگاه کردن به محل عمل پرهیز کنید تا دچار اضطراب نشوید.

برای گرفتن بهترین نتیجه مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی الزامی است تا دچار عفونت و باز شدن محل زخم نشوید.

در صورت عدم رعایت نکات و مراقبت های بعد از لابیاپلاستی مثل:

عدم استفاده از مسکن بعد عمل می‌تواند موجب احساس درد بیشتری شود.

عدم استفاده از آنتی بیوتیک بعد عمل ممکن است سبب عفونت بعد از عمل و باز شدن زخم و بخیه ها شود.

عدم استفاده از کمپرس سرد بعد عمل ممکن است سبب تورم شدید ناحیه عمل شود.

فشار آوردن به زخم ممکن است سبب خونریزی از محل زخم شود.

عدم شستشوی محل با آب و صابون و سپس خشک کردن آنها ممکن است سبب افزایش ریسک عفونت محل عمل شود.

نکته در صورت بروز مشکل بعد عمل لابیاپلاستی حتماً با پزشکتان تماس بگیرید و با او مشورت کنید زیرا او بهتر از هر پزشک دیگری از شرایط جراحی شما آگاه است و بیشتر و بهتر می تواند به شما کمک کند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.